Weer een zonnig maar frisse dag

20 november 2022 - New York City, Verenigde Staten

Zaterdag 19 november

We starten de dag weer met een rondje hardlopen in Central Park. Het is nogal van de frisse met een gevoelstemperatuur van -5. Het zonnetje schijnt er wel vrolijk bij. Na het douchen gaan we weer op voor het ontbijt. Dat willen we weer bij de Carnegie Diner halen. Daar is het echter zo druk dat we besluiten ergens anders heen te gaan. Aan de overkant zit the finer diner (ja, van die grote worsten). Daar is wel plek en halen we daar dus ons ontbijt. W heeft kluts eieren met zalm en uien iets met aardappel en een bagel. M houdt het bij een simpele pancake (eentje kan ook, yeah!) met aardbeien. Het is allemaal meer dan voldoende maar niet zo debiel veel. We pakken de metro downtown om naar het cast iron district te gaan. Als we we uit de metro stappen zien we een aantal winkels die we wel even willen bezoeken. De winkels zijn nog niet open. Dan eerst maar koffie bij Think Coffee. Erg lekker koffie! Na de koffie shoppen we nog even verdere. Daarna slenteren we nog een beetje rond. We lopen via Bleecker street naar het meatpacking district waar we via het begin (of het eind) van de Highline naar Little Island (pier 55) lopen. Hier hebben we leuk zicht op het worldtrade en de rest van downtown. We waaien wel bijna uit onze verschoning en het is kooouuud! 🥶 Eerst maar eens koffie. Dat lukt uiteindelijk bij de Starbucks. Het was even zoeken. Als compensatie nemen we er maar wat lekkers bij. Als we weer enigszins opgewarmd zijn pakken we de metro naar Bryant Park. Daar staat nog een foodtruck met goeie recensies ( Belgische wafels). We vinden de foodtruck met gemak maar we zijn nog niet zo hongerig dat we een wafel willen. Het mogen dan Belgische wafels zijn we zijn in Amerika en ze zien er nogal huge uit. Bovendien hebben we net iets op bij de koffie. Er is ook een kerstmarkt, pakken we die ook gelijk even mee. Het is er echt vreselijk druk. Het is schuifelen om vooruit te komen. Na één baantje schuifelen houden we het voor gezien. We kijken nog even bij de ijsbaan daarna lopen we naar de bieb die ernaast ligt. Daar is het ook druk maar goed te doen. Er is een aantal mooie, oude zaken die we willen/kunnen bezoeken. Vandaag zijn ze echter in gebruik om te studeren dus bezoeken gaat helaas niet lukken. Via 5th lopen we weer richting hotel met hier en daar een stopje. In het hotel pakken we een theetje mee en gaan even met de benen omhoog en opwarmen. Ondertussen bedenken we waar we willen eten. W heeft nog niet zo heel veel trek dus Bubba valt daarom af. We besluiten bij de Finer Diner te gaan eten. W gaat voor de chicken taco en M voor een hamburger. Het is er wederom druk (en een kippenhok!) maar wel lekker warm. Het eten smaakt prima en is ook goed qua hoeveelheid. Na het eten lopen we terug naar het hotel. De hele weg is afgezet en er staat een hele kudde politieauto’s. Er zal wel wat zijn in Carnegie hall. Wij lopen nog even naar de buren (Starbucks) voor koffie maar deze blijkt gesloten. Dan lopen we nog maar een block terug. De koffie nemen we mee terug naar onze kamer waar we de dag afsluiten.

Het weer; zonnig -1 tot 4C met een koude wind. Gevoelstemperatuur ligt een stukje lager.