Samnaun

18 september 2023 - Nauders, Oostenrijk

Maandag 18 september Samnaun

We zijn er weer aardig op tijd bij. Douchen, ontbijten (de broodjes staan voor de deur 👍🏼) en op naar Samnaun. De benen zijn wel wat gevoelig na de wandeling van gister. Maar goed dat we een hersteldag hebben ingelast. De weg naar Samnaun gaat nog steeds stief omhoog en heeft zeven haarspeldbochten. Het is bewolkt en frisjes en dat is verder naar Samnaun toe niet beter. Het ligt dan ook een stukje hoger op 1844 meter. We parkeren weer op dezelfde parkeerplaats als de vorige keer. Het is wel een stuk rustiger dan de vorige keer. Vinden we niet zo erg. We lopen winkel in, winkel uit. Het is dan wel tax free maar dat is wel op de Zwitserse (dure) prijzen en dat blijkt niet altijd de meest voordelige. We slagen voor Ricola, Toblerone en Victorinox mesjes. Vergeleken met de vorige keer vinden we het een beetje tegenvallen. Ondertussen is het ook begonnen met regenen. Volgens de voorspellingen zou dat pas vanaf vanmiddag gaan gebeuren. Maar ja, wat doe je er aan. Als we ons rondje hebben gedaan gaan we weer naar de auto en terug naar Nauders. We tanken wel eerst want de brandstof is hier wél heel voordelig. Het scheelt ruim €0,50 per liter. Terug in Nauders rijden we eerst langs de supermarkt voor boodschappen. De rest van de winkels is voor de middag pauze gesloten. We lopen naar Zum Goldenen Löwen voor koffie met Apfelstrudel. Met dit weer (het motregent nog steeds) smaakt dat helemaal lekker. We brengen na de koffie de boodschappen thuis en drinken nog een kopje thee. Dan gaan we toch nog even lopend het dorp in. Het is redelijk droog en de winkels zijn weer open. We lopen nog wat winkels in maar zien niets van onze gading. Door de regen lopen we weer naar huis. En het blijft regenen. We besluiten daarom maar met de auto naar het dorp te rijden om wat te gaan eten. We willen graag naar Martha maar die heeft ruhe tag op maandag. Dan toch maar naar Zum Goldenen Löwen. M parkeert voor de deur. Er is nog plaats voor ons. We gaan allebei voor een gordon blue. M met aardappels en W met friet. Het smaakt weer goed en is weer niet te weinig. We sluiten af met een cappie. Het is ondertussen gestopt met zachtjes regenen. Fijn dat de auto zo dichtbij staat. Gauw naar huis waar we lekker in de chill stand gaan.

Het weer; bewolkt en buien later overgaand in regen. 16C