New York

19 november 2022 - New York City, Verenigde Staten

Vrijdag 18 november

We zijn redelijk bijtijds wakker maar doezelen nog even. Iets voor achten zitten we aan de ontbijt dis bij Carnegie Diner. Dat was gisteren goed bevallen. Vandaag gaan we voor een bagel met cream cheese (M) en Griekse yoghurt met granola, fruit en honing (W). Smaakt weer goed! En op weg gaan we weer. Op naar one Vander Bilt. Het is mooi weer dus kunnen we mooi het dak op. We gaan er lopend heen. Over 5th Avenue met al z’n dure winkels. We zijn mooi voor openingtijd bij de toren. Eerst maar eens kaartjes scoren. De eerste mogelijkheid is 14u00’. Da’s wel heul lang wachten. Misschien kunnen we ze beter online kopen. Hier gaan we nu niet op wachten in ieder geval. Dan gaan we eerst maar even shoppen. Maar de meeste winkels gaan hier ook pas laat open dus dan eerst maar koffie. Dan doen we op de food concourse in het Grand Central Station. Na de koffie komen we weer in de benen en gaan richting het gebouw van de VN. Zo komen we langs het Chrysler gebouw. Het gebouw van de VN is aardig dichtgetimmerd. Dat was in 2003 wel anders. We krijgen er dus verder weinig van mee. We lopen een stukje door en gaan dan weer richting 5th Avenue om wat te shoppen. Bij Barnes & Noble gaan we even binnen. Hier doen we ook nog even een Starbucksje. We shoppen na de koffie nog even verder. Via het hotel lopen we (terwijl er wat sneeuwklokjes valken) naar een foodtruck met goede recensies. Beiden hebben we een Kati Roll Sandwich. W met lamb, M met chicken. Erg lekker! Ons einddoel is Macy’s waar we eindelijk kunnen kijken bij de winter/kerst etalages. Ze zijn weer mooi maar niet zoals in 2003. Toen zat er een jochie met z’n tong vast aan de lantaarnpaal. Maar goed, het valt ook niet mee om telkens weer wat te verzinnen. We gaan nog even naar binnen. De kerstman is nog steeds niet geland. M had de hoop dat hij er misschien zou zijn nu ook de etalage onthuld is. Jammer. We gaan op zoek naar de uitgang en naar thee  Dat doen we weer bij Pret a Manger. Hetzelfde adres als gisteren. We delen een chocolat chunk cookie. Op de terugweg doen we nog een aantal winkel stops. We chillen even op de kamer voor we weer vertrekken voor het eten. Vanavond gaan we naar het Hard Rock Cafe. Eerst weer Times Square over (druuuk!). Bij het Hard Rock Cafe is het druk en luidruchtig maar dat hoort er wel een beetje bij natuurlijk 😉 Ondanks dat eten we lekker. Allebei zalm met soort mie en soja boontjes, sla, boerenkool, wortels en meer veggies. Als we klaar zijn lopen we nog even langs als gitaren en andere spullen. Een hele verzameling. Door de drukte gaan we weer huiswaarts en nemen nog een cappie mee. Daarna met de beentjes omhoog en chill.

Het weer: zonnig met af en toe een wolkje. Wel weer een frisse wind. 1-7C