Boat tour

21 november 2022 - New York City, Verenigde Staten

Zondag 20 november

We staan iets eerder op gezien de drukte van gisteren. Op ons ontbijadres (Carnegie diner) is het idd nog niet zo druk. Beiden hebben we Griekse yoghurt met fruit, granola en honing. Lekker! Dan gaan we naar huis en boeken we tickets voor een boottocht over de Hudson. Kunnen we lekker overdekt zitten 👍🏼 Met een gevoelstemperatuur van -6 best lekker denken we. We lopen er naar toe. Onderweg komen we nog langs de stallen van de paarden die door Central Park voor de koersen lopen.
Circle Line is niet zo heel ver en we kunnen gelijk aan boord. Er is WiFi dus kunnen we onze sociale netwerken een beetje bijhouden. Onze gids aan boord is nogal een grappenmaker, hij doet t leuk iig. We zien alle highlights vanaf het water. Erg leuk! Aan boord is ook een café dus we komen niets te kort. Na zo’n tweeëneenhalf zijn we weer terug op de pier. Als we van de boot af komen zoeken we eerst een koffie adres als we richting library lopen. Dat wordt een Starbucks. Lekker met een cookie en browny. Daarna lopen we weer de kou in naar de bieb. Daar is het iets minder druk dan gisteren. De volgende tour voor de ruimte op de derde etage duurt echter nog anderhalf uur. Gaan we (weer) niet op wachten. We gaan er weer uit en lopen via 5th Avenue richting Central Park. Bij de Apple Store stoppen we nog even om de gear op te laden. Daarna lopen we door naar Central Park. Ondanks de kou is het er druk. Bij de bow bridge stoppen we om wat plaatjes te schieten. Daarna lopen we via de andere kant en via een brandweerstation (ladder 23) naar het hotel. Daar nemen we een lekker warm theetje mee naar boven waar we even chillen en opwarmen. Als we zijn opgewarmd pakken we ons weer in en gaan richting Times Square voor het eten. Nu hebben we wel trek dus gaan we naar Bubba Gump. Allebei gaan we voor de shrimpers heaven 😋 We delen een toetje; key lime pie. Smaakt ons goed. We gaan de drukte van Times Square weer in. Er komt een hele stoet toeterende auto’s voorbij met Ecuadoraanse vlaggen en mensen uit het raam. Het wk voetbal is begonnen. Je ziet ook genoeg andere gekkigheid. De een loopt in z’n skipas een ander met z’n broek half op de knieën. Auto’s met verlichte velgen, de brandweer die er ff tussendoor moet… Onze buur de Starbucks is weer dicht helaas. We hebben geen zin meer om verder te lopen dus laten we het voor wat het is en sluiten we de dag af zonder koffie.

Het weer; meest zonnig met een stevige frisse wind. -2 tot 2C gevoelstemperatuur -6C