Reisdag

22 september 2023 - Hadamar, Duitsland

Vrijdag 22 september reisdag

Voor vandaag hebben we een wekker gezet maar die hebben we niet nodig want voor die gaat zijne we al wakker. Het regent behoorlijk! Douchen, ontbijten en inpakken. Bianca komt nog even langs voor de eindafrekening. We pakken de spullen in de auto en rijden rond 8u30’ het erf af. De nav wil ons over Zwitserland laten rijden maar wij pakken richting Innsbruck en daarna Garmisch. Het is nat en druk. Onze eerste (koffie) stop doen we in Lermoos met zicht op de Zugspitze. Alleen valt het zicht wat tegen met al deze laag hangende bewolking 😉 Geen Zugspitze te zien. En weer door. Het is druk, druk, druk en er is stau, stau, stau. Meeste door wegwerkzaamheden. Onze volgende stop is net onder Heidenheim aan der Brenz. Wederom koffie. W rijdt verder. Gelukkig is het ondertussen wel droog geworden. De volgende stop is een drink en tankstop bij Autohof Wertheim. De Autohofs zijn net van de Valks en zitten net even van de snelweg af. De brandstof prijzen zijn daardoor lager. We rijden nog een stuk verder maar zijn het op een gegeven moment wel zat en besluiten de reis in tweeën te knippen en nog een overnachting te boeken. W boekt en hotel in Hademar. Daarvoor moeten we nog een half uurtje rijden. Dat is wel te overzien. Het hotel is snel gevonden en we checken in. We halen een deel van de bagage uit de auto en huizen in. Eerst maar eens wat eten. Dat doen we in het hotel. Het is een beetje een dooie boel maar we maken het zelf maar gezellig 😁 Daarna breien we een eind aan de dag en kijken naar een nagesynchroniseerde James Bond.

Het weer; de dag start nat en koud maar gaandeweg wordt het droog en komt het zonnetje er zelfs nog bij. 9-22C