Tavira

20 april 2023 - Olhos de Água, Portugal

Donderdag 20 april

Tavira

Vandaag weer een rustdag qua hardlopen. Gisteren zoveel meters gemaakt dat we het wel even goed vinden. Op naar het ontbijt dan maar. De Portugese toppers zitten al in het restaurant in hun rood groene outfit. Er is ook een filmploeg. Er wordt waarschijnlijk gefilmd vandaag. Na het ontbijt, als we in de auto zitten zien we ze in actie op de atletiekbaan. Wij gaan onderweg naar Tavira. Over de snelweg zijn we er zo en een plekje voor de auto is ook snel gevonden. We lopen het stadje in. Het is er gezellig druk. Tavira wordt ook wel little Venice genoemd. Ze hebben de restaurantjes er ook maar naar vernoemd. Wij gaan op zoek naar onze pasteleria. Die hebben we zo gevonden en het assortiment is nog steeds zeer uitgebreid. Hier genieten we even van koffie+ en lopen daarna door het stadje. Het is en gezellige boel en we struinen er lekker door. Langzaam gaan we weer richting auto. We besluiten om secundair terug te rijden zodat we wat meer van de omgeving kunnen zien. Het schiet echt niet op en het landschap is niet heel anders dan in Falesia dus gaan we uiteindelijk toch de snelweg maar op. In Falesia aangekomen rijden we eerst langs Caravela. Daar halen we koffie en een tosti. We nemen vandaag een balans dagje. Terug in het hotel drinken we eerst nog even een kopje thee voor we naar de super lopen voor yoghurt en muesli. Thuis gekomen maken we dat eerst soldaat. En omdat we vinden dat we vandaag een beetje weinig in beweging zijn geweest gaan we een rondje hardlopen. Twee rondjes op de grasbaan en uitlopen op de atletiekbaan. Zo, kunnen we met een goed gevoel onderuit. Uiteraard met een kopje thee en later een neut.

Het weer; zonnig en iets minder warm 21C

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade