Lagos en Silves

21 april 2023 - Olhos de Água, Portugal

Vrijdag 21 april

Lagos en Silves

Ondanks onze loop van gisteravond trekken we deze ochtend toch de loopschoenen weer aan voor een rondje buitenom. 7 km verder, een hoentje, konijn en een grote dode hagedis verder zijn we weer terug bij het hotel. Ontbijt wel verdiend vinden we. De filmploeg is er ook weer. We zien het Zweedse team met hen in actie. Er worden camera’s in de auto gemonteerd en een aantal personen krijgt een microfoon op. Wat voor docu zou het zijn? Voor ons staat vandaag Lagos op de planning. Eerst rijden we langs Caravela voor koffie. Even bijkletsen met de bazin. Vamos! Op naar Lagoa. Na een half uurtje zijn we er al. Het parkeren is ook geen probleem. We staan een beetje aan de buitenkant en lopen naar het centrum. Dat ziet er heel aardig uit en is niet zo toeristisch. We struinen een beetje rond en zetelen ons op het terras voor koffie. We proberen een beetje zon te pakken want het is vandaag bewolkt en het voelt ook wat frisser dan de afgelopen dagen. Na de koffie lopen we weer richting auto en rijden door naar Silves. Dat is niet zo heel ver hier vandaan. We parkeren de auto beneden aan de staat een lopen naar het castelo. Nu moeten we wel aardig omhoog klunen. We stoppen maar met het tellen van ooievaars. Je struikelt er bijna over. Bij het kasteel aangekomen herkennen we weer veel. Het kasteel hebben we al eens gezien dus daar hoeven we niet in. Je moet er overigens wel voor betalen tegenwoordig. We lopen een rondje stad en gaan nog maar eens op een terrasje zitten voor koffie. W met een lesma (marsepein, pompoen en ei). Na de koffie struinen we nog even verder maar wel in de richting van de auto. Daar aangekomen gaan weer richting Falesia. We sluiten af bij Caravela en nemen afscheid van Pedro. Daarna rijden we naar het hotel. Er is nog tijd voor een kopje thee voor we weer in de benen komen om naar A Lagosteira te gaan. Hier benen we ons laatste Portugese avondmaal gereserveerd. Het is nu toch wel aardig frisjes dus als we bij A Lagosteira aankomen kiezen we voor een plekje binnen. Portugese garnalen vooraf en beiden een zalm met garnalen spies. W heeft nog een ijsje na, M houdt het op cappuccino. Maar laat die nou net met slagroom komen. Heel vervelend 😉. Als we weer buiten lopen begint het te regenen. Het gaat niet heel hard maar we worden er wel naar van. Beetje doorstappen naar huis! Dat pakken we vast wat in en drinken we nog een kopje thee. We sluiten af met een laatste borrel.

Het weer; ‘s morgens bewolkt maar nog met een zonnetje. ‘S middags trekt het met dicht en ‘s avond nog een buitje. 19C