Reisdag naar Nauders

16 september 2023 - Nauders, Oostenrijk

Zaterdag 16 september reisdag naar Nauders

We zijn mooi op tijd wakker. Ontbijten, spullen inpakken, uitchecken en we zijn weer onderweg. Volgens de routeplanner zijn we zo’n 3,5 uur onderweg. Het feest begint al als we bij het hotel de weg op willen. Het is druk! Om een lang verhaal kort te maken, tot voorbij Innsbruck is het file rijden. Stau, baustelle heel vermoeiend rijden. Iets voor de Oostenrijkse grens doen we nog een koffie stop. Daarna sluiten we weer aan in de file. Net iets na 13u00’ rijden we Nauders binnen. Het laatste stuk, ongeveer vanaf Innsbruck, is redelijk bekend terrein. We kennen de weg en rijden makkelijk naar Beckahof. Bianca ontvangt ons en brengt ons naar het huisje. Er is niets veranderd. We pakken de spullen uit en lopen gelijk het dorp maar even in om wat boodschappen te halen. Bij de M-preis halen we ook nog even een cappie. Daarna lopen we naar huis en drinken een kopje thee met lekkere lebkuchen 😋 Ook kijken we nog een stukje van de Vuelta. Ondertussen probeert M een tafel te reserveren bij Zum Goldenen Löwen. De bevestiging komt echter niet dus we moeten straks maar even kijken. Tegen zessen gaan we die kant op. Er waait een stevige koude wind. Bij de Goldenen Löwen is nog een plekje. We worden wel naar de eetzaal boven verwezen. Daar hebben we nog niet eerder gezeten maar blijkt een prima plek. We zitten ons al een paar dagen te verheugen op een schnitzel dus de keuze is niet zo moeilijk. Het is een ouderwets grote schnitzel met frietjes. Lekker! We doen nog een toetje om het af te leren. Met een ommetje gaan weer huiswaarts. Lekker in de chil stand.

Het weer; bewolkt met regelmatig een zonnetje 17-27C