Pfanzersperre

17 september 2023 - Nauders, Oostenrijk

Zondag 17 september Pfanzerstelle

We zijn een beetje lui vanochtend. Nou ja, lui. We zijn wat later wakker en nemen het er nog even van. Als we uitgeluierd zijn staan we op en trekken onze loopspullen aan. Eerst maar eens eek stukje lopen. Dat valt toch niet mee. Het is flink klimmen naar de Kastelbahn. Gelukkig worden we aangemoedigd door een mevrouw die zelfs voor ons klapt 👏🏻 Het is al behoorlijk druk met fietsers die naar boven willen met de lift. De lift is ons keerpunt en dan gaan we meer naar beneden dan omhoog. Dat geeft de benen weer wat rust. Weer bij ons huisje eerst maar eens ontbijten. In tegenstelling tot de afgelopen periode moeten we nu zelf voor ons ontbijt zorgen maar dat kunnen we best 😁 Na het ontbijt staat er een wandeling naar de pfanzersperre op het programma. We lopen daarvoor (weer) naar de Kastelbahn en kopen een enkeltje naar boven. Boven aangekomen is het druk! Er speelt een Tiroler bandje en er staan tenten. We delen een tafeltje met wat locals omdat buiten verder alles vol is. De beste man heeft het over Oktoberfestdus dat is één van de dingen die aan de hand zijn. Verder lopen er kinderen in fietskleding met bekers en medailles dus dat is reden twee dat het zo druk is. Wij drinken ons cappie en verlaten de drukte. Het parcours komt ons nog bekend voor van twee jaar geleden maar het blijft een prachtige omgeving! We wandelen naar de pfanzersperre en schieten er wat plaatjes. We lopen een stuk van hetzelfde pad terug tot aan de Speichersee. Vanaf daar gaan weer richting Stieralm om wat te eten. Het zonnetje schijnt lekker dus zoeken we een plekje buiten. Bestellen en betalen doen we via de app. Gaat aardig vlot en is lekker makkelijk. Beiden een almdudler en kaiserschmarrn. Hebben we wel zin aan en hoeven we vanavond niet meer de deur uit. Het smaakt ons goed maar als het op gaan we weer verder. Het is nog een aardig stukje naar beneden. Ook daar moeten we even aan wennen want hoewel het naar beneden gaat voelen we dat wel in onze benen. Die worden een beetje wiebelig. We overwegen nog even koffie te drinken bij Martha maar het nadeel is dan dat we daarna weer in de benen moeten. We lopen dus maar door naar huis voor een kopje thee. We bellen nog wel even aan bij Bianca en Frans om te vragen naar de app om broodjes te bestellen maar de app is uit de lucht blijkt. We moeten Bianca maar even appen. Dat doen we dus maar en al snel volgt de bevestiging. Prima actie. Wij gaan in de ruststand met thee. Beiden hebben we niet echt trek. W eet nog wel een reepje.

Het weer; zonnig met wat bewolking en een behoorlijke wind 18C