Reisdag naar het Gardameer

10 september 2023 - San Felice del Benaco, Italië

Zondag 10 september reisdag naar het Gardameer

Na een nogal gebroken nacht (we hebben waarschijnlijk iets verkeerds gegeten en hebben flink lopen spoken) is het tijd om te vertrekken. Het liefst waren we op bed blijven liggen maar we hijsen ons uit bed en doen in slowmotion ons ding. We hoeven niet te eten naar halen wel een kopje thee beneden. Daarna pakken we de laatste dingen in en gaan naar beneden om uit te checken. We rijden aardig voorspoedig richting Como waar we al snel de snelweg op kunnen. We hebben een paar stukken tol en moeten even uitvlooien hoe dat werkt. De poortjes gaan open dus we hebben het goed gedaan waarschijnlijk 😁 Onderweg doen we nog even een benen strek stopje. Iets te eten of drinken hoeven/durven we niet. We komen langs Monza maar zien er niets van. Ook komen we als we van de snelweg af zijn iets van rotswinning tegen (marmer? We zoeken het later wel op). Nu komt ook het Gardameer in beeld aan onze linkerkant. Na nog een kwartiertje zijn we op de plek van bestemming. Inchecken lukt helaas nog niet, dat kan vanaf een uurtje of 3-4. Dus lopen we als brakke balletjes naar het meer waar we een kopje thee scoren. Na de thee gaan we terug naar het hotel waar we bij het zwembad in de schaduw op een bedje gaan liggen. Hier blijven we tot we in kunnen checken. We krijgen een upgrade en hebben een vet appartement met een keuken, super groot balkon en nog een 2e slaapkamer. We kunnen dus kiezen. We gaan eerst even plat. Tegen half zes staan we weer op en gaan wat boodschapjes doen. Ons water is op en nu zeker wel essentieel om het vocht aan te vullen. Na het doen van de boodschappen is het tijd om te gaan eten. We hebben niet echt trek maar er moet toch weer wat in. Het restaurant ziet er een stuk beter uit dan die aan het Comomeer. Er is een viergangenmenu. Jammer dat we nog niet helemaal fris en fruitig zijn. We zitten buiten en het voelt toch aardig frisjes nu. Of zou dat komen omdat de kachel leeg is. Als de laatste hand is geweest smeren wij ‘m naar boven en liggen op tijd in bed. Hopelijk morgen een betere dag.

Het weer; zonnig en warm 31C