Bellagio

9 september 2023 - Menaggio, Italië

Zaterdag 9 september nog steeds omgeving Comomeer

Na een lekker nachtje en een ontbijtje maken we ons op voor de laatste dag aan het Comomeer. Vandaag staat Bellagio op het programma. Dat hebben we in Las Vegas al gezien maar dit is het echte werk natuurlijk. Na het ontbijt lopen we naar de boothalte en kopen 2 retourtjes Bellagio. We hebben nog even dus lopen we nog even verder. Bij Grand Hotel Tremezzo lopen we even naar binnen. Chique bedoening. Het begint al bij de parkeergarage waar ze met liften meerdere auto’s kunnen parkeren. Met de trap gaan we naar boven en lopen langs de infinity pool naar de lobby. In het Comomeer ligt ook nog een zwembad zien we. In de lobby is het ook en een al luxe. We bekijken het even en vertrekken weer via de andere kant. Geen hotel voor arme sloebers. Weer beneden gaan weer richting boot. Die komt al snel een na een tussenstop zijn we een kwartier later al in Bellagio. We gaan van boord en het stadje in. Erg leuk maar ook nogal toeristisch. Boven bij de lokale koffiebar tegenover de kerk doen we buiten op het terras in de schaduw een cappie. Daarna lopen we wat door het stadje. Het ligt op een berg dus we maken aardig wat klimmeters zo. Weer beneden aangekomen bekijken we de ferry even. Misschien wat voor ons morgen? Onze volgende stop is de gelateria. Het ijsje eten we lekker in de schaduw op. Daarna vervolgen we de weg weer. Zo langzamerhand hebben we het wel gezien en gaan richting boot. Het duurt nog een kleine uurtje voor eerstvolgende gaat dus pikken we nog even een terrasje mee en nemen een overheerlijke chinotto! Ongeveer 20 minuten voor vertrek gaan we richting boot. We zijn de eersten maar de rij wordt al snel langer. En ineens verdwijnt onze boot van het bord. We horen en zien niets. Onze achterburen gaan even informeren. Blijkt dat de boot is uitgevallen (en dus hoef je de reizigers niet te informeren 🤔). Maar al snel komt er een kereltje die roept dat de boot er over 2 minuten is. Het duurt iets langer voordat de boot er is en dan moet  iedereen er nog af maar omdat we vooraan staan hebben we een leuk plekje op het voordek. Na een kwartiertje staan we weer in Tremezzo. Als we van de boot af komen gaan we niet links naar het hotel maar rechts voor een verlate lunch. We vinden een gezellig terrasje en bestellen een bruchetta met tomaat, knoflook en basilicum (M) en salade met zalm (W). Chinottootje erbij en smullen maar. Smaakt goed en we sluiten af met een cappie. Hoogste tijd om huiswaarts te gaan. Het is behoorlijk van de warme en we hebben wel zin om even te chillen. Op de kamer is het aardig koel. W kijkt een stukje Vuelta maar ze moeten nog een aardig stukje daarom gaan we eerst even zwemmen. Ook daar koelen we lekker van af. We laten ons door de zon weer wat opdrogen en gaan dan weer naar boven waar we de finish van de Vuelta bekijken. Om de chloorluch wat af te spoelen douchen we nog even daarna is het al gauw tijd voor het diner. Er is weer keus en we gaan voor; gemixte salade (M) en pasta pesto (W), beiden de zeevis (verrassing welke) en als toetje fruitsalade (M) en een puddinkje (W). Het smaakt ons wel maar vinden dit van de drie keer dat we hier gegeten hebben, de minst lekkere. Ondertussen komt ook de ambulance werd aangereden. Gisteravond was tie er ook tot 2x toe en nu dus weer. We denken dat het mensen zijn die bij de Engelse club horen. De reisleider stond er gisteren ook bij en nu horen we hem (deels) aan de groep uitleggen wat er aan de hand is. Wij eten rustig af en gaan dan naar boven.

Het weer; zonnig en warm 27C en de gevoelstemperatuur is 29C maar het voelt warmer.