Lago di Garda

11 september 2023 - San Felice del Benaco, Italië

Maandag 11 september Gardameer

Na een lange en goede nacht staan we redelijk fris en fruitig op. Douchen en op naar het ontbijt. Er gaat wel weer wat in (het eten van gisteravond is ook goed gevallen). Het ontbijt is zeer van de uitgebreide! Met pannenkoekjes en frittata aan toe. Heel erg goed. En we zitten lekker buiten (24C) en doen het lekker rustig aan. Na het ontbijt zitten we nog even op ons eigen riante balkon. Vandaag gaan we eerst naar Sirmione. Dat is met auto een half uurtje. We parkeren bij de lokale supermarkt/algemene parkeerplaats en lopen het dorp in. Er is markt. Vooral veel kleding maar ook een messenslijper (van achteruit de auto). Grappig. We lopen een stukje en gaan dan bij de gelateria een cappie halen. We zien trouwens behoorlijk wat auto’s met hagelschade. Flinke deuken op de daken en met plastic afgeplakte achterruiten. Na de koffie gaan we weer terug richting auto omdat we verder het schiereiland op willen. Vier kilometer wandelen in deze temperatuur hebben we niet zo’n behoefte aan. Via een pad langs het Gardameer lopen we terug. Bij de apotheek kopen we nog wat paracetamol en iets tegen keelpijn (W). Dan rijden we verder het schiereiland op. Op de punt ligt een oud fort een oude Romeinse huizen. Ook zijn hier zwavelbronnen te vinden. Er naar toe rijdend merken we al dat het druk is. De P-plaats is ook vol want we worden door juf agent terug gestuurd. Dit kunnen we beter op een ochtend doen, dan is het misschien ook iets minder druk. We rijden door naar Bardolino, ongeveer een half uurtje rijden hiervandaan. W heeft hier ooit vakantie gevierd. Onderweg er naar toe zien we ook nog veel huizen met hagelschade. Veel daken zitten onder plastic. In Bardolino hebben we wat moeite een P-plaats te vinden maar uiteindelijk lukt dat en lopen we het stadje in. Het is ook hier goed druk (hoezo naseizoen?) en we struinen een beetje door het stadje waar al wat zaken gesloten zijn vanwege de siësta. De terrasjes zijn wel open dus doen we bij het meer een terrasje bij de gelateria en bestellen een chinotto. De ijsblokjes verdwijnen in de haag. We weten niet waar we ziek van zijn geworden maar het zou zomaar van de ijsblokjes kunnen komen. We zitten nog even gezellig en lopen dan weer door de winkelstraatjes naar de auto. Terug naar Manerba. Het is behoorlijk druk onderweg. Hele stukken rijden we stapvoets. Het duurt dan ook even voor we weer bij het hotel zijn. Daar drinken we op ons terras nog een colaatje voordat we nog even het zwembad inplonzen. Als we zijn uitgezwommen is het tijd voor een avond doucheje. Maar voordat we gaan eten lopen we nog even naar het Gardameer. Van daaruit lopen we direct naar het restaurant waar we weer een keuzemenu hebben. Het smaakt ons gelukkig weer prima en we lusten er weer een wijntje bij. Na het eten gaan we naar ons tijdelijke huisje waar we de dag afsluiten met een limoncellootje.

Het weer; zonnig en warm 31/32C

1. Hans:
    11 september 2023
    Volgens mij werkt alles weer.
    Net jullie reisverslag van vandaag gelezen.!!
  2. Willem-Mar10e:
    11 september 2023
    Mooi zo! Laat maar weten als er weer problemen zijn. Weet niet hoe maar je was uit de mail lijst verdwenen.