Ötztal

25 september 2021 - Solden Oostenrijk, Oostenrijk

Zaterdag 25 september

Ötztal

M is redelijk laat wakker vandaag. Snel eruit, ontbijten en klaarmaken voor vertrek. Vandaag willen we naar het Ötztal. Omdat het weer een mooie dag wordt vandaag willen we eigenlijk niet te lang in de auto zitten. Anderhalf uur vinden we meer dan genoeg. Het is druk op de weg en we worden achterna gezeten door een Ferrari. Als wij afslaan richting Innsbruck gaat raken we ‘m eindelijk kwijt 😉 In Oetz stoppen we bij de conditorei voor koffie met kuchen (Schwarzwalderkirsch). Na de koffie rijden we door naar de Stuibenfall. Dit is de hoogste waterval van Tirol. 159 meter hoog. Bij de P-plaats zien we dat de weg nog verder door omhoog gaat dus rijden we verder omhoog. Alleen komt deze weg alleen uit bij uitzichtpunten aan de verkeerde kant van de waterval. Dat was niet helemaal de bedoeling dus rijden we toch weer terug naar de P-plaats beneden. Het parkeren kost €5,- voor de hele dag. Een andere optie is er niet. Dat gaan we niet doen want we vinden het te laat om nog aan een klimpartij naar boven te beginnen. En om een klein stukje te lopen en dan voor €5,- te parkeren vinden we net ff te. We besluiten door te rijden naar Sölden. Daar aangekomen ziet het er nogal uitgestorven uit. We kijken er wel even rond maar denken dat Längenfeld, waar we ook door kwamen, leuker is. Dus rijden we weer terug. Als we daar de auto geparkeerd hebben en het dorpje inlopen valt dat eigenlijk ook wat tegen. Eigenlijk willen we wat eten maar dat lukt nergens. De keuken gaat pas om 17u00” weer open. Cappuccino hebben ze wel dus doen we het daar mee. We besluiten terug te rijden naar Pfunds. Een Aston Martin club rijdt de andere kant op. Een stuk of 10. De terugreis gaat lekker vlot en in Pfunds stoppen we bij der Postgarten voor ons verlatemidaagmaal. Nu wordt het onze avondmaaltijd. Beiden hebben we een Tiroler specialiteit, schlutzkrapfen. Dit zijn kleine, halve rondjes van een deeg van tarwe en roggemeel, gevuld met spinazie en platte kaas geserveerd met gesmolten boter. We doen nog een cappie na en rijden dan weer naar huis. Daar lezen we nog even voor we in de avondstand gaan.

Het weer; zonnig en warm. 24C. Thuis behoorlijk wat (koude) wind.