Omgeving Nauders

22 september 2021 - Nauders, Oostenrijk

Woensdag 22 september

Omgeving Nauders

Als we wakker worden en even hebben na gesoezeld, gaan we eerst een stukje lopen. W heeft een ronde uitgezet van een kilometer of 9. Weer eens wat anders dan een op en neertje. Uiteraard wel met wat klimwerk maar hoe en wat dat zien we onderweg wel. Al snel wordt het serieus steile wand race. Tot aan de lift is het goed te doen maar daarna moeten we een onverhard pad op. Er staat een mooi bord ⛔️ maar dat zegt niets. We komen er het niche verkeer tegen waaronder een vrachtwagen mét aanhanger vol met alpenkoeien. Ook gaat er een vrachtwagen omhoog. Opletten geblazen dus want echt breed is het niet. Behalve dat het stief omhoog gaat komt er ook geen einde aan lijkt het. Van de 9 km gaan de eerste 6 omhoog (bijna 300 meter geklommen). Ons ontbijt hebben we wel verdiend vinden we. Na het ontbijt bestellen we broodjes voor morgen via de app en doen we de rest van ons ochtendritueel. We stappen in de auto en rijden naar buurdorp Pfunds. Een mooi kort ritje. De auto kunnen we makkelijk parkeren en we lopen een rondje. Ondertussen hebben we ook wel zin in koffie dus strijken neer op het terras bij Der Postgarten. Lekker in de zon, heerlijk. Na de koffie lopen we nog even terug naar een winkel waar we waren maar deze is gesloten tussen 12u00” en 15u00”. Helaas pindakaas. We lopen nog even over het water naar het andere deel van het dorp. Het is een leuk plaatsje. We gaan weer terug naar de auto en rijden terug naar Nauders. In de auto krijgen we een melding dag de koelvloeistof moet worden bijgevuld. Deze melding geeft ie wel vaker als het koud is maar nu gaat de melding niet weg. Straks maar even naar kijken. Thuis laten we de auto eerst afkoelen. Zelf gaan we lekker opwarmen op het terras met thee, een cracker kaas en een restje worst (salami). De hond zal het wel ruiken wang die komt gezellig buurten. Hij gaat er lekker bij liggen en kan heel zielig kijken. Na onze lunch lopen we nog een rondje naar de Bergkastelbahn. W heeft daar nog iets gezien over de Panzesperren en bunker. Willen we nog wel gaan bekijken. Voor nu weten we genoeg en gaan terug naar huis. We doen nog even een drinkstop. We hebben forst gekregen van de salami. Thuis checken we de koelvloeistof van de auto. Die staat inderdaad wel erg laag. Dus lopen we weer terug/naar de BP en kopen 2x1L. Moet voldoende zijn. Nu redden we het met 1L, hebben we nog wat achter de hand. Thuis lezen we nog wat voor we wéér de deur uitgaan niet te ver dit keer. We lopen naar de Ibex voor wat eten. De restaurants in het dorp hebben ruhetag vandaag. Dus was de keuze niet reuze maar dat vinden we nu niet zo erg. W heeft pasta Meg zalm en M brood met avocado en ander groenvoer. Weer eens wat anders. Koffie na en dan weer naar huis voor lekker niks meer. Met ruim 22 kilometer op onze loop/stappen teller vinden we het wel welletjes.

Het weer; de start is weer fris maar in het zonnetje is het lekker. Later in de middag weer wat frisser. 18C