Happy birthday en Innsbruck

21 september 2021 - Innsbruck, Oostenrijk

Dinsdag 21 september

Happy Birthday en Innsbruck

Hieperdepiep hoera!! 🎉🥳 Willem is vandaag jarig. Hij wordt toegezongen door M. We gaan eerst ontbijten. M heeft slingers opgehangen. Tijdens het ontbijten komen er al 2 telefoontjes binnen. Zo krijgt W een feestelijk gevoel 🎈🎈Gisteren al soort van besloten om naar Innsbruck te gaan. Dus werken we de rest van ons ochtendritueel af en pakken dan de auto en gaan op weg. We komen weer door een lange tunnel. De temperatuur stijgt weer van 12 naar 26,5. We rijden vlotjesnaar Innsbruck en eenmaal aangekomen vinden we al snel een overdekte P. We zoeken niet verder, volgens ons zijn we vlakbij de altstadt. We lopen de stad in en we hebben inderdaad goed gedacht dat we vlakbij waren 👍🏼 Een van de eerste winkels die we tegenkomen is die van Swarovski. Dat komt hier vandaan dus toch maar even kijken. Beetje Amerikaanse toestanden dat ze je de hele winkel door laten lopen. Leuk geprobeerd maar we kopen niets. Wel leuk om even te kijken. We lopen verder naar het huis met het houden dak. Het dankt zijn naam aan de 2657 koperen dakspanen. Al meer dan 500 jaar torent het bouwwerk tussen de de middeleeuwse huizen die ook heel fraai zijn. De opdrachtgever, keizer Maximiliaan, genoot er van het uitzicht  op het plein en was dan ook toeschouwer van riddertoernooien die zich daar afspeelden. Het is er behoorlijk druk. Eerst maar eens koffie. Voor de conditorei (Katzing) hoeven we ons alleen maar om te draaien. Prima keus voor koffie+. Op een verjaardag mag er immers geen gebak ontbreken 😁 Na de koffie vervolgen we onze ronde door de altstadt. We zien vele mooie oude panden. Maar ook winkels zijn er genoeg. W slaagt voor een nieuwe zonnebril. Zijn oude/vorige is vorig jaar in Salzburg achter gebleven. We struinen lekker door de stad en gaan op weg naar het groene dak. De groene koepel van de hofkerk (hofkirche) is niet te missen. Vlakbij de hofkerk pikken we nog even een terrasje. Een almdudler maar ook goulash suppe. We hebben wel trek in wat. Daarna lopen we nog even naar de andere kant van de kerk en houden het daarna voor gezien. We gaan weer richting auto. De parkeer kosten vallen ons mee (€11,50). We rijden dezelfde weg terug als dat we gekomen zijn en we zijn dito voorspoedig weer in Nauders. Daar stoppen we nog even bij de hofwinkel van Becka Hof voor verse eitjes. Hoogste tijd om nog even met de beentjes gestrekt te zitten op ons eigen terras met een sappie en een boek. Als de zon ondergaat wordt het ook gelijk wat frisser. Dat is het teken dat we het dorp in moeten voor een maaltje eten. Dat doen we bij Zum holdenen löwen. W trakteert. Beiden nemen we een schnitzel en omdat het feest is allebei nog een toetje én koffie na. Met goed gevulde buiken gaan we weer naar huis en volgt ons avond ritueel.

Het weer: ‘s morgens fris met een graadje of 8 verder zonnig en warm 21C