Loulé

13 april 2023 - Olhos de Água, Portugal

Donderdag 13 april

Loulé

We starten de dag met een rondje op de grasbaan. Hier zien we een hop. Na het lopen  douchen we en gaan we op naar het ontbijt. Het is er druk met allemaal loopvolk. Het ontbijt is nog uitgebreider dan de vorige keer en toen was het al dik voldoende. We laten het ons smaken. Vandaag besluiten we naar Loulé te gaan. We pakken boven onze spullen en pakken de auto en rijden lekker kruip door sluip door naar Loulé. Onderweg zien we een ooievaar langs de weg. Mooi gezicht! Het laatste stuk gaat over de snelweg. In Loulé is het even zoeken naar een P-plaats maar dat lukt uiteindelijk in een parkeergarage bij de bieb. We lopen eerst naar de markthal. Altijd leuk met lokale producten en vis enzo. Ondertussen is het ook tijd geworden voor koffie. Uiteraard nu wél met een pastel de nata. Na de koffie+ lopen we nog even door Loulé. Leuk stadje en het zonnetje schijnt lekker maar het windje voelt wel fris. We lopen we naar de auto (€0,80) en gaan richting shopping mall. Daar lopen we eerst door het winkelcentrum en daarna door de outlet en maken een tussenstop bij de Starbucks. Als we alles bekeken hebben gaan we weer hotelwaarts. Daar acclimatiseren we even met een kopje thee. Vervolgens gaan we nog even een strandwandelingetje maken. Het is er heerlijk weer voor! We moeten oppassen dat we niet verbranden. Het zeewater is behoorlijk van de frisse maar het blijft toch een fraai gezicht de rotsen met die blauwe lucht. We keren weer en lopen dezelfde weg terug. De volgende strandopgang had misschien ook gekund maar dan hadden we waarschijnlijk een stuk om moeten lopen en met de zin in de rug (nek) was dat net ff te gek geweest. Bovendien kunnen we nu mooi bij Caravela een cappie (met melk 😉)  halen. Meneer Caravela is er nu en hij komt ook even een praatje houden. Hij is niet zo knuffelig als z’n vrouw 😉 Gelukkig maakt je wel lekkere koffie. We zitten lekker op het terras, uit de zon en uit de wind. Heerlijk! Het loopt al richting etenstijd dus lopen we terug naar het hotel om even op te frissen om vervolgens richting Quita do Mel te gaan voor ons jantar. W gaat voor de hamburger, M voor risotto met bacalhau en gambas. Het toetje wat we graag willen hebben ze niet, de volgende die we roepen ook niet dus houden we het maar bij koffie. Na het eten lopen we weer naar huis waar we nog even uitbuilen, tv kijken en een kopje thee doen.

Het weer; zonnig en in de middag 21C wel een frisse wind.