Ir para casa

23 april 2023 - Dronten, Nederland

Zaterdag 22 april

Ir para casa

Na een onrustige nacht (een mug die liep te irriteren, warm, of toch teveel alcohol?) besluiten we om geen afsluitend rondje te lopen. We gaan rustig douchen, ontbijten en de koffers pakken. We genieten van ons laatste ontbijtje met al het lekkers. Als de laatste afwas is gedaan en de koffers gepakt zijn gaan we uit checken. De man achter de balie spreekt een aardig woordje Nederlands, hij is er 2x geweest en heeft er kennissen te wonen (Amersfoort). We kunnen de koffers achterlaten en gaan lopend naar Caravela om afscheid van de bazin te nemen en nog even van het zonnetje te genieten op het terras. Het heeft gisteravond toch nog even behoorlijk geregend maar daar zie je vrij weinig van. Als de koffie op is lopen we naar de auto. We gaan nog even naar de outlet en rijden via de grasbaan. Daar is één of andere sportdag voor kinderen. Er wordt gefietst, touw getrokken en nog veel meer. Het ziet er hier ook wat vochtiger uit dan van de week. We rijden door naar de outlet waar we nog even verkeerd rijden. Hoe is het mogelijk! We kennen de weg ondertussen toch op ons duimpje 😳 Uiteindelijk komen we toch op de plek van bestemming en parkeren weer lekker overdekt. Eerst maar even buiten kijken in de outlet. Niets van onze gading. Dan maar koffie. Omdat de laatste hier is doen we er wat lekkers bij. Soort cheesecake met aardbei. Smaakt muito bem. Ook binnen lopen we nog een rondje. Hier ook niets van onze gading. Dan maar weer richting auto en secundair terug naar Falesia. Toch mooi weer wat uurtjes stuk gemaakt. We pikken de koffers op bij het hotel en onze receptionist wenst ons “een goede reis en tot ziens” in goed Nederlands 😁 De koffers worden achterin geladen en we rijden (weer) richting Faro maar nu nemen we afslag Aeroporto. De autoboer zit helemaal achteraan. Het inleveren gaat soepel. Blijkbaar zijn we al gescand of het scheelt dat we een extra verzekering hebben afgesloten. We laten de auto achter en lopen naar de vertrekhal. De incheckbalie is nog gesloten dus zoeken we een plekje en wachten maar rustig af. Ondertussen krijgt M een bericht van Transavia dat de vlucht een half uur vertraagd is. Eerder kregen we ook al bericht dat de vlucht niet wordt uitgevoerd door Transavia maar met air Malta wegens een tekort aan toestellen. De incheckbalie is ook open nu dus gaan we de koffers maar vast afgooien. Inchecken heeft M gisteren al gedaan in Lagoa. Dat gaat vlot evenals de security check. Dan gaan we eerst maar eens wat proberen te eten te halen. Het is nogal druk bij de foodcorner. Er zijn meer mensen dan tafels. Gelukkig kunnen we een tafel delen. M haalt eten (tosti ham/kaas en een sapje/cappuccino) terwijl W babbelt met onze tafelgenoot. Het blijkt een vriendin (en makelaar/taxateur) van Elly van Hulst (ex hardloopster). Laten we het daar aan het begin van de vakantie nog over te hebben gehad. Kleine wereld. De tijd gaat zo wel snel en de gate is nu ook bekend. We gaan vast die kant op en nemen afscheid van onze tafelgenoot. We vinden een plekje in de “wachtruimte”. Het uiteindelijke boarden gaat op zich vlot maar voor we van de gate vertrekken is het iets voor zessen. Eenmaal in de lucht gaat het ook niet direct heel soepel. Het duurt vrij lang voordat er überhaupt iemand langskomt voor iets te drinken en aan boord is het nogal warm (nee, geen opvliegers het halve vliegtuig zit zichzelf koelte toe te wapperen). De vlucht gaat toch nog relatief vlug en Eindhoven komt in zicht. De landing is een beetje bruut. Als we geparkeerd zijn duurt het nog even voor alles is afgezet en de trappen zijn geplaatst. Als we er uit mogen voelt het behoorlijk frisjes. Gauw naar binnen! Dan duurt het nog een behoorlijk lange tijd voor de koffers eindelijk komen. De onzen zijn ook bijna de laatsten die verschijnen. We lopen naar de auto (het is gelukkig droog). Gauw de koffers inladen en en op naar huus. Het is toch nog behoorlijk druk op de weg gezien het tijdstip. Geen files gelukkig, dat is dan weer het voordeel van dit tijdstip. Rond 1u15’ rijden we de oprit op. Hebben we toch mooi een extra dagje erbij gesnoept 😉 Gauw lekker naar bed!

Het weer; half bewolkt 21C in Portugal in NL is het weer frisjes met 7C