De laatste dag

29 september 2021 - Samnaun, Zwitserland

Woensdag 29 september

De laatste dag

We zijn er weer op tijd bij. Buiten is het nat. Op de hoger gelegen toppen ligt weer een vers laagje sneeuw. Blijft toch een mooi gezicht. En, er staan broodjes voor de deur! We ontbijten, douchen en stappen dan in de auto op weg naar Samnaun 🇨🇭 Hier moet als het goed is een vijftigtal tax free winkels zijn. Mooi om de laatste dag stuk te maken hopen we. Een mooie slalom tochtje brengt ons er in een goed half uur. Het dorp is in verschillende delen opgedeeld dus moeten we eerst even zoeken (gewoon de weg volgen naar het laatste deel van het dorp was het handigst geweest 😉). We vinden een plekje op de P-plaats en zijn dan eerst wel aan koffie toe. Uiteraard moeten we onze QR code laten zien maar zonder internet (we hebben de mobiele data uitgezet omdat Zwitserland niet in de EU zit en de kosten van mobiele data anders misschien aardig op zouden kunnen lopen) doet ie ‘t niet. Dan naar met het gele boekje. Na de koffie lopen we het dorpje in. Ongeveer het eerste wat we tegenkomen in een sportwinkel met ON vlaggen buiten. Wat we verwacht hadden, dat niet iig. Leuke meevaller. Met een gevuld tasje verlaten we de winkel. Van recta free was ook nog het nodige 50% afgeprijsd 👍🏼 We neuzen nog verder en vinden het een onverwacht leuk dorpje. Ondertussen hebben we ook wel een beetje trek gekregen. Bij hotel Post vinden we een plekje en bestellen beiden een goulash suppe. Smaakt ons goed. Daarna struinen we weer verder door het dorpje. Aan het eind keren we om en struinen via de andere kant weer terug naar de auto. Omdat de diesel hier ook een stuk goedkoper is (€1,07) gooien we ook gelijk de tank maar vol. Via dezelfde slalom weg rijden we weer terug. Thuis gekomen zitten we nog lekker even op ons terras in de zon met een sapje. Daarna lopen we even naar boven om af te rekenen (toeristenbestemming en broodjes service). Valt onze reuze mee. We stappen nog één keer in de auto om boodschappen te doen. Voornamelijk voor morgen onderweg. Ook checken we het oliepeil en de koelvloeistof nog. De hoogste tijd voor thee. Het zonnetje schijnt nog vrolijk dus kan dat nog lekker buiten. Rond etenstijd gaan we de deur weer uit om een hapje te gaan eten. Dat doen we bij Martha. Er is nog plek hoewel het later goed vol loopt. W heeft hert uit een koperen pannetje met iets van pasta en groenten. M heeft vlees van de grill met friet en salade. Het smaakt ons goed en het is weer niet van de weinige. Martha komt zelf ook nog even kijken. W opteert nog voor een toet(je). Heisse liebe. Het ziet er lekker uit, en dat is het ook, maar het is wel een bak vol. M houdt ‘t bij een cappie. De schnaps slaan we af en lopen naar huis. Onder het genot van een kopje thee pakken we onze spullen weer in. Daarna is het bedtijd. Morgen is het vroeg dag.

Het weer; het begon regenachtig maar dat was maar van korte duur. Later kwam het zonnetje er weer lekker bij. 18