Dagje klunen

28 september 2021 - Nauders, Oostenrijk

Dinsdag 28 september

Dagje klunen

We zijn weer op tijd wakker. Eerst maar eens kijken of er broodjes zijn bezorgd vandaag. Wederom helaas pindakaas. Vandaag is dat niet zo erg. We gaan zo toch een stukje lopen en kunnen dan op de terugweg langs de bakker. Het is nog frisjes maar de zon doet z’n best. We lopen ons op en neertje en lopen dan dus langs de bakker. We ontbijten op ons gemakje, douchen en zijn klaar voor vertrek. Buiten treffen we Bianca en vragen naar de broodjes. Ze heeft niets binnen gekregen zegt ze. Waarschijnlijk zit er ergens een storing. Ze gaat er achter aan. Wij lopen naar de Mutzkopfbahn en laten ons met de stoeltjeslift naar boven brengen. Vanaf daar start onze route. Eerst naar de Schwarzersee. Daar worden we verrast door een kudde koeien en paarden. We horen ze eerder dan dat we ze zien. Ze liggen lekker in het zonnetje te herkauwen. Een van de paarden loopt in het water te spetteren. Ook de paarden (iig eentje) heeft ook een “koeienbel” om. Het meertje staat bekend om de waterlelies maar ze zijn nu uitgebloeid. Evengoed een fraai gezicht zo. We vervolgen onze route naar de Grünsee. Voor we daar aankomen zien we nog meer “losse” paarden. Grappig dat die ook gewoon los rondlopen. Deze (een stuk of 8 in totaal) hebben geen bel om. De Grünsee is ook een leuk meertje. Hier zien we veel vissen zwemmen. Tijd voor een break. We vinden een plekje langs het water in de zon en eten een banaantje, reepje en drinken wat water. Van hieruit willen we naar het drielandenpunt lopen. Op de kaart staat aangegeven dat dit geen route is voor beginners. Uiteraard laten we ons daar niet door weerhouden en gaan op pad. Beetje vervelend is dat er niet wordt aangegeven wat de afstand is maar er wordt wel aangegeven hoe lang je erover doet. Uit de praktijk weten we dat dat voor ons niet klopt. Over het algemeen zijn we iets vlotter dan staat aangegeven. Maar goed, we gaan op pad. Het is inderdaad een nogal pittige klim. Volgens de bordjes nog een uur. Wij besluiten nog een half uurtje verder te doen. Na dit half uur zien we dat we nog zeker 100 meter moeten klimmen. We zijn er na 2,5 uur voornamelijk omhoog klunen wel een beetje klaar mee. De Italiaanse grens hebben we iig bereikt maar het drielandenpunt is nog een stukkie weg. De route is net iets te pittig en we besluiten om te keren. We lopen terug naar de Grünsee en pakken daar de eerste de beste route naar Nauders. W spot ondertussen nog een eekhoorn. Koddig beestje. Het is toch nog een aardig stuk naar beneden. Na 12,5 km en 3,5 uur zijn we blij als we bij gasthof Martha aankomen. Daar ploffen we in de banken en bestellen koffie/almdudler en een zeer verlate lunch (schnitzel). Dat is dan gelijk ons avondmaal. Vanavond kijken we wel of we nog trek hebben. De schnitzels rollen er iig lekker in. Na het eten hijsen we onszelf weer op en lopen richting huis. We lopen nog even door de “winkelstraat” en gaan dan naar huis. Daar ploffen we lekker in de bank. Eerst bijtanken dan douchen en daarna helemaal niets meer. We zijn aardig kapot.

Het weer; bewolkt en frisjes zeker als de wind wat meer de kop op steekt. In het zonnetje is het lekker. Temp ergens tussen de 15 en 20C

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade