Dolomieten

14 september 2023 - Traversetolo, Italië

Donderdag 14 september Dolomieten

Na een warme nacht, we moeten weer wennen aan een gevuld en dik dekbed, is het weer ontbijt tijd. Het ontbreekt weer aan niets en dus kunnen we goed gevuld de dag beginnen. W heeft de foto van de trip van onze medereizigers een beetje uitgewerkt en die staat op de planning vandaag. We vertrekken in de richting van Braies (staat morgen op de planning) en via Dobbiaco gaat het richting het zuiden. We zien al mooie rotspartijen een andere zaken zoals een militaire begraafplaats en bunkers. Al snel komen we bij een uitzichtpunt naar Tre Cime. Dé rotspartij die kenmerkend is voor elke Dolomieten foto. Het zijn drie steile rotspunten en de bekendste van dit natuurgebied wat overigens werelderfgoed is. Je kunt er alleen komen met een rondwandeling van bijna negen kilometer. Dat gaan we dus niet doen. Met het weer moet je wel wat geluk hebben want door de wolken zijn de rotsen vaak niet zichtbaar. Na onze tweede stop met nog steeds mooie uitzichten rijden we verder naar Cortina d’ampezzo. Daar zoeken we een P-plaats om even de benen te strekken, een kop koffie te drinken en even rond te lopen door deze oud Olympische stad. Een P-plaats hebben we snel gevonden (gratis dit keer) en we lopen de stad in. Het is een leuke stad maar het is wel een beetje zien en gezien worden. Voor de koffie+ slagen we bij de lokale conditorei 😋 En we nemen ook de tijd om nog even rond te lopen. Een geslaagde stop vinden we. Terug naar de auto en door. Nu komen de pasjes en bijbehorende haarspeldbochten, leuk! Ook de uitzichten zijn weer prachtig. Alleen jammer dat het net begint te regenen. Daardoor stoppen we niet op één van de passen. Jammer. We kronkelen verder en doen in Marebbe nog een koffie/limo stop. Ondertussen is de zon weer doorgebroken en met 22C kunnen we best op het terras zitten. We zijn nu redelijk dicht bij het hotel en maken nog één stop omdat we zicht op het hotel hebben vanaf de andere kant van het Valdaorameer (je moet wel goed kijken). In het hotel aangekomen doen we eerst even chill. Op ons balkon is het iets te warm om te zitten. Omdat W aldoor droog loopt te kuchen rijden we nog even naar Welsberg-Taisten om bij de apotheek pastilles te scoren. Hopelijk helpen ze. Dan rijden we weer terug waar we nog op tijd zijn om de finish van de Vuelta te zien. We frissen ons nog even op voor we naar beneden gaan voor het eten. Daar staat weer allerlei lekkers klaar waar we van genieten. Na het toetje halen we nog een cappie in de bar voor we naar boven gaan en de dag afsluiten.

Het weer; bewolkt maar de zon laat zich ook regelmatig zien. Ook een paar buitjes. 14-22C

1. Hans:
    14 september 2023
    Mooie foto’s , vooral de laatste.
    Niet ziek worden Willem. Beterschap !!
    Fijne vakantie verder.