Laatste volle dag NYC

22 november 2022 - New York City, Verenigde Staten

Maandag 21 november

Met een temperatuur van -4 (gevoelstemperatuur -7) slaan we ons geplande hardloop rondje door Central Park maar even over. Douchen en op naar het ontbijt bij de Carnegie Diner. Vandaag gaat W voor de French toast en M voor de buttermilk pancakes. Na het ontbijt lopen we naar de Roosevelt Island Tramway. Een unieke bezienswaardigheid. Het was namelijk jarenlang de enige luchttram in het land. Daar kwam een einde aan toen in 2006 in Portland Oregon een tweede variant werd gebouwd. Het is nog geen half uur lopen vanaf ons hotel. Het is makkelijk gevonden en we kopen een kaartje. Toch weer leuk dit. Op Roosevelt Island lopen we een klein rondje en halen koffie bij de Starbucks. Als we terug willen met de metro blijkt ons kaartje niet meer te werken. Terug tellend niet raar, onze kaart is gewoon verlopen. We besluiten met de gondel terug te gaan en daarna een kaartje voor de metro te halen. Zo gezegd zo gedaan. We pakken lijn 4 downtown een stappen uit bij de Brooklyn Bridge. Van daaruit lopen we eerst naar China town. Een compleet andere wereld. We lopen verder naar Little Italy. Hier doen we een koffie met cannoli stop bij the cannoli king (caffe Palermo). W een grote pistache en M een kleine Oreo. We lopen verder richting hotel. Onderweg stoppen we nog bij een aantal winkels (waaronder een ON) en M laat W nog kleding passen van ON waarvan ze denkt dat het met 50% korting is. Dat blijkt echter niet zo te zijn 😉 Bij een Pret an Manger stoppen we voor thee met een cookie (double chocolat and pecans). Daarna lopen we weer verder naar het hotel. We kopen nog een magneetje voor op het bord en in het hotel nemen we nog een theetje mee naar boven. Als de thee op is gaan we voor de laatste keer wat te eten halen. Dat doen we bij de Finer Diner. We gaan voor de hotdog, mooie afsluiter. Omdat het de laatste keer is doen we ook nog maar een toetje. We delen een rugelach. Da’s een gevulde zoete lekkernij afkomstig van de Joodse gemeenschap in Polen. De onze zijn gevuld met chocola en ananas/appel. Als afsluiter halen we nog een cappie bij de Starbucks. Die nemen we mee naar onze kamer waar we lekker languit gaan.

Het weer; meest zonnig maar wel frisjes -3 tot 5C. Gevoelstemperatuur ligt van -6 tot 3C