Mobile
20 september 2024 - Mobile, Alabama, Verenigde Staten
Donderdag 19 september
Mobile
Het ochtendritueel, opstaan en ontbijten. Dat doen we voor het gemak weer bij Oceana. Allebei french toast maar W met banaan en M met bacon. Lekker en weer een goede basis voor de rest van de dag. Terug in het hotel pakken we onze spullen en checken uit (digitaal). Het lijkt niet helemaal te lukken maar de dame bij de receptie zegt dat “good to go” zijn. Prima! We geven ons valet parking kaartje af en de auto wordt netjes voorgereden. Wat een luxe. Eerst maar eens een benzinestation vinden. Dat lukt binnen 5 minuten. Niet de meest goedkope maar wel fijn om weer een volle tank te hebben. We gaan weer naar het oosten richting Slidell. Naast ons aan alle kanten swamp/bayou. Bijzonder gezicht. Ook komen we over een heule lange brug over het meer om in Slidell te komen. Onze eerste stop doen we in Slidell bij de Starbucks. Als de koffie op is vervolgen we onze weg langs de bayous. We komen voor de laatste keer over de Mississippi via een dikke brug. De staatsgrens ligt op de rivier maar het welcome bord van Mississippi staat over de brug. Vlak na het bord zien we een grote NASA raket. Als we internet mogen geloven fungeert dit hier als belangrijkste en grootste testlocatie voor raketaandrijving van het agentschap en bedient de nationale en commerciële sector met unieke capaciteiten en expertise. Niet veel verderop zit er een gevangenis. We hebben er al een aantal gezien deze vakantie. Er staan ook leuke bordjes bij dat je er geen lifters moet oppikken…. Verder gaat het langs de bayous. Al snel volgt de staatsgrens met Alabama, onze zevende en laatste staat deze vakantie. Hier op de grens hebben we een buitje regen te pakken.
Niet veel verder is het nog naar ons volgende overnachtingsadres. Maar soms zijn dingen niet zo simpel, we lopen bij het verkeerde hotel binnen 🤪 De onze zit 100 meter verderop. Handig, twee hotels van dezelfde keten naast elkaar. Maar goed, we kunnen al inchecken en dat is fijn. We hebben weer een kamer met een apart zithoekje. Lekker hoor! Nadat we de koffers hebben weggezet rijden we naar Mobile en parkeren downtown. Ook hier staan leuke huizen met balkonnetjes zoals in New Orleans. En ook hier is het warm. In Mobile ligt een militair park waar schepen en andere apparatuur uit onder andere de Tweede Wereldoorlog kunnen worden bewonderd. Wij hebben er, zeker in deze warmte, niet zoveel behoefte aan. We verkennen historic Mobile een stukje te voet (zoveel mogelijk in de schaduw). Bij Roosters doen we een frisje en komen weer wat op temperatuur. Eigenlijk vinden we het wel mooi mall weer en er zit er eentje hier vlakbij. Er naar toe rijden zien we nog meer mooie oude huizen. Het is druk op de weg maar we rijden vlot naar de mall (Bell Air Mall). In de mall lopen we wat rond en doen uiteindelijk nog een milkshake stop. Het is heerlijk toeven in de mall. Tijdens de milkshake zoeken we ons eet adresje van vandaag op, Longhorn. Misschien beetje afgezaagd maar wel lekker. Het is niet zo druk als de laatste keer en we hoeven dus niet te wachten. Voor het mooie is het wel net ff te koud binnen. Vooral vervelend als je weer naar buiten gaat. Maar we hebben wel weer lekker gegeten. Terug naar het hotel valt het ons op dat het bij alle drive thru’s druk is. Bij sommigen zelfs twee rijden dik. Hebben we nog nooit gezien zo. Met 20 minuten zijn we weer bij het hotel waar we aan het relaxte deel van dag (avond) beginnen.
Het weer; zonnig en warm. Een buitje bij het binnenrijden van Alabama. 31C (gevoelstemperatuur 34C)

