New York

15 november 2022 - New York City, Verenigde Staten

Maandag 14 november reisdag

We zijn al voor de wekker wakker. Spullen pakken en om 4u30’ zitten we in de auto op weg naarP3 Schiphol. Het is niet druk op de weg en dus zijn we vlot op P3 waar we ook makkelijk een plekje voor de auto vinden. De bus staat ook al klaar. Dat gaat soepel. Het afgeven van de koffers gaat ook snel en ook de security check gaat aardig vlot. Net na 6u30’ zitten we al bij de Starbucks (die al net als de rest van Schiphol in de kerststemming is) aan de koffie. We zijn zo vroeg dat ree nog geen croissantjes zijn. Gelukkig vinden we wat anders lekkers. W laadt ondertussen z’n horloge op. Na de koffie hebben we nog tijd om te shoppen. Na een tijdje halen we nog even een kop thee. Daarna is het al snel tijd om te boarden. Dat gaat op z’n Amerikaans (check, check dubbel check) mar loopt toch lekker door. We vertrekken dus redelijk op tijd. Niet van de Polderbaan dit keer. Aan boord krijgen we ons natje en droogje. Al snel wordt verzocht de luiken te sluiten. Slapen lukt niet echt dus kijken we een filmpje, en nog een…. Dan komt er weer leven in de brouwerij, we we worden getrakteerd op een snack. Snel daarna wordt de daling al ingezet. Helaas vliegen we niet langs Manhattan. We landen vlot en kunnen er ook redelijk vlot uit. Dan moeten we in de rij voor de immigration. Dat duurt best lang. Het scheelt wel dat we al vaker zijn geweest. We hoeven geen vinger afdrukken af te geven. We zijn er zeker een uur zoet mee. Voordeel is dat we niet op de koffers hoeven te wachten. Die staan al netjes klaar. Dan gaan weer richting metro. Eerst met de airttrain naar Jamaica. Vanuit de trein hebben we al leuk zicht op de skyline van Manhattan. Op Jamaica lopen we samen met een ticket voor de airtrain ook gelijk een weekkaart voor de metro. Op naar lijn E. Dat is liften in liftje uit want de roltrappen zijn stuk. In de metro worden we getrakteerd door een jongeman die zijn kunsten vertoond. Leuk een typisch New York. We krijgen nog even een boks. Na 8 haltes zijn we bij de juiste halte. Nog ff een trap omhoog en een klein stukje lopen en dan zijn we bij het hotel. Elsa geeft ons een upgrade omdat e we de hele week blijven. Thanks Elsa! Onze kamer is op de 14e etage een lekker ruim een ziet er netjes uit. Nadat we de thuisfronten hebben gebeld gaan weer richting Times Square. We doen een paar shop stopjes maar eindigen bij Buppa!! Yum! Hier vullen we onze maagjes en zitten even relaxed. Na het eten lopen we via Times Square (blijft toch bijzonder!)   nog even naar Central Park. Omdat het al wat donker begint te worden lopen we er maar niet in. Met stijve nekken van het naar boven kijken, lopen we naar de Starbucks voor een cappie. Daarna hebben we het eigenlijk wel een beetje gehad. Het was een lange dag en we gaan richting hotel waar we nog even rommelen om te tijd wat te rekken.

Het weer; zonnig maar frisjes in NY 6C