Nauders

16 september 2021 - Nauders, Oostenrijk

Donderdag 16 september

Reisdag 2

Voor de zekerheid hebben we toch nog maar een wekker gezet. Het blijkt niet nodig, we zijn voor de wekker wakker. We soezelen nog even na en gaan dan douchen. Dan is het tijd voor het eerste vakantie ontbijt. Van alle gemakken voorzien en we laten het ons smaken. Zo kunnen we wel een tijdje vooruit. Het regent, maar bij vertrek is het droog. Rond negenen  checken we uit en rijden dan eerst het dorp even in om te tanken. De tank is nog niet leeg maar tot Oostenrijk redden we het niet. Op naar Bludenz. Niet de kortste route maar hier kunnen we gelijk wat van onze todo lijst afvinken; de Milka fabriek. We kunnen aardig doorrijden. Het laatste stuk rijden we secundair. Dat schiet niet echt op dus pakken we toch nog maar een stukje snelweg. Rond de middag komen we aan. We vinden een mooie P-plaats redelijk bij het centrum. De eerste 2 uur gratis, vinden we wel oké en daarmee hebben we voldoende tijd denken we. Als eerste lopen we naar Milka, dat is het dichtst bij. Als we binnenkomen moeten we wel eerst een speciaal mondkapje kopen. Omdat er met voedsel gewerkt wordt moet er een masker gedragen worden met speciaal filter. We vinden het wat bijzonder want alles is toch verpakt? Maar goed, we kopen een extra masker (zo duur zijn ze niet) en kunnen los. Koek, chocola en andere aanverwante artikelen. De bekende kilo zakken (1900 gram) zijn er ook nog. We slagen wel voor het een en ander. We brengen eerst de tas maar even naar de auto, anders moeten we er aldoor mee slepen. Daarna lopen we terug naar het centrum. Het is zeer herkenbaar. De juwelier en schoenwinkel. We neuzen even naar zijn onderhand ook ernstig aan de koffie toe. Omdat we ondertussen ook wel trek in iets hebben nemen we er maar wat lekkers bij. M apfelstrudel en W worteltaart. Na de koffie gaan we weer richting auto en op naar Nauders! De kortste weg is een “maut” weg maar het scheelt drie kwartier. Vinden we wel de moeite dus we nemen de tol voor lief. Eerst komen we door een tunnel van 15 km! De temperatuur gaat in de tunnel omhoog van 15 naar 28C. Na de tunnel komen we langs het tol station. €10,50 is de schade. Valt ons mee. Na de eerste tunnel volgen er nog genoeg. Meer dan op een hand te tellen is en ze variëren in lengte. Kunnen ze wel die Oostenrijkers, tunnels bouwen. We kunnen aardig doorrijden en komen al snel in Nauders aan. Becka Hof is snel gevonden en we worden al verwacht. We hebben een leuk appartement wat van alle gemakken is voorzien. Ondanks dat het “bij de boer” is kan Landal er een puntje aan zuigen. De kippen scharrel nog net niet in de tuin en zondag komen de koeien van de alm terug. Gezellig. We pakken uit en zetten dan eerst een kopje thee met  MILKA! Yum! Via de app bestellen we broodjes en (eigen) eitjes. Na de thee gaan we het dorp nog even in om te verkennen en wat boodschapjes te doen bij de Mpreis. Dat willen we eigenlijk lopend doen maar het is weer gaan regenen dus pakken we toch de auto maar. Als we terug komen FaceTime-en we even met de thuisfronten. Ondertussen hebben we ook wel trek gekregen dus kijken we op de diverse apps (Becka Hof & TripAdvisor) waar we terecht kunnen. Bij beiden komen we uit bij Gasthof zum goldenen Löwen. Dat is maar 700 mtr dus dat doen we lopend. Wel met de plu op want het regent weer. Het is een echte Oostenrijkse tent en we bestellen beiden schnitzel. W schwein en M kalb. Almdudlertje erbij. Smaakt ons meer dan prima! We durven nov wel een toetje aan. M heeft koffie met een bolletje ijs (uit Nauders) en W heeft een soort sorbet met nootjes, likeur en slagroom. Een hele bak vol! We vinden het niet duur uiteindelijk voor wat je ervoor krijgt. Bovendien smaakt het goed. Prima adres om nog eens naar terug te gaan. We lopen weer naar huis en de plu kan in het laatste stuk. We kijken nog ff tv in de chill stand.

Het weer; bewolkt en regenachtig. 17C