Davos en Sankt Moritz 🇨🇭

27 september 2021 - Davos, Zwitserland

Maandag 27 september

Davos en Sankt Moritz🇨🇭

We zijn weer tijdig wakker. Da’s mooi want vandaag willen we naar Davos en ondanks dat het niet zover weg is is het wel anderhalf uur rijden. We hebben broodjes besteld maar ze zijn niet bezorgd. De bestelling zal wel niet zijn doorgekomen. Gelukkig hebben we nog crackers dus redden we ons wel. Buiten is alles nat, waarschijnlijk heeft het vannacht nog geregend. We gaan gauw ontbijten, douchen en op pad! Ondanks de nodige wegwerkzaamheden rijdt het voorspoedig. Via de Flüelapass komen we in Davos aan en parkeren de auto in een garage. Gaat een beetje anders dan we gewend zijn. We krijgen geen kaartje maar geven op de automaat het kenteken van de auto op. Gelukkig kunnen er ook euro’s in. We lopen naar konditorei Weber. Dat hadden we al even opgezocht en staat goed te boek. Dat in combinatie met mager ontbijt geeft ons wel recht op een gebakje vinden we 😁 Bij de konditorei volgt een uitgebreide CoronaCheck 🦠 QR code wordt bekeken en ook moeten we ons identificeren. Serieuze aangelegenheid. De koffie én het gebak smaken er zeker niet minder om. De prijs is er wel naar. Omgerekend €19,- We lopen nog een stukje door Davos. Het is er nogal stil/rustig en het valt ons wat tegen. We pakken de auto en rijden nog wat verder door Davos in om te kijken of het daar “beter” is. Ook daar is het nogal rustig (misschien was maandag ook niet zo’n heel handige keus). We gaan op zoek naar Schatzalp. Daar moet een oude tandradbaan uit 1899 omhoog gaan. Na twee rondjes (het is eenrichtingsverkeer) geven we het op. Het staat gewoon niet goed aangegeven. We rijden door naar het meer. Misschien kunnen we hier nog een stukje wandelen oid. Maar ook hier is het betaald parkeren. Op zich niet zo’n drama maar ons muntgeld voorraad is er zo ongeveer door en met pasje/horloge werken de apparaten niet helaas. We rijden weer terug de Füelapass op. Op de top staat een restaurant. Daar stoppen we voor koffie en lunch (Gemüsecremesuppe). Het smaakt ons goed maar ook hier weten ze wel van prijzen. We besluiten door te rijden naar Sankt Moritz. Staat ook nog op onze todo lijst maar is vanuit Nauders een extra lange tippel. Het ligt nu iets meer op de route. In Sankt Moritz aangekomen vinden we al snel de atletiekbaan. Geen toppers (meer) te bekennen. Maar het ligt er wel fantastisch mooi. Net als Sankt Moritz zelf trouwens. We schieten wat plaatjes op de baan en van de omgeving en lopen een rondje. We vinden het hier eigenlijk leuker dan Davos. Na ons rondje gaan we weer retour naar Nauders. Het is een lange dag zo. Na nog de nodige wegwerkzaamheden komen we weer aan in Nauders. Daar doen we eerst nog wat boodschappen. Dan eindelijk naar huis. Eerst koken. Pasta met kalkoen en pesto. We hebben nog een kontje wijn én een yoghurtje na. Prima maal zo. Daarna opruimen, douche, thee en finally relaxstand!

Het weer; licht bewolkt en droog 18C

1. Hans:
    28 september 2021
    Hoi Martine en Martine,
    Mooie verhalen ( en foto's ) die ik iedere avond lees en bekijk.
    Mooie herinnering voor later.!!
    Woensdag { = morgen ) weer op de terugweg?
    Weer stop in Duitsland? Ik lees het wel.
    Groet Hans en kom gezond terug.
  2. Hans:
    28 september 2021
    Tweede Martine moet natuurlijk Willem zijn.