Brooklyn bridge, highline, the vessel

18 november 2022 - New York City, Verenigde Staten

Donderdag 17 november

We raken al een beetje in het ritme. Rond zevenen lopen we ons rondje in Central Park. Zo beginnen we de dag weer fris 😁 We nemen als we terug komen thee mee naar boven. Douchen en op naar het ontbijt. M probeert HK nog even te face time-en maar r er blijkt niemand thuis. Richting Central Park is de Carnegie Diner & café. Hier halen we ons ontbijt. Pancakes met blueberry’s (W) en apple, nuts, raisins and cinnamon (M). Het is er nogal een gezellige boel. Zal het Italiaans/Amerikaanse karakter wel zijn. Er komen twee goed gevuld borden én  een schaaltje vers fruit. Smaakt ons goed en voorlopig kunnen we er wel even tegen. Op naar Columbus Circle waar we op de metro downtown stappen. Op het programma vandaag staat de Brooklyn Bridge. We hebben de metro de brug voorbij zodat we ook nog even een blik op downtown kunnen werpen. Dat lukt maar er staat een vies koude wind. Brrr! We lopen een klein stukje terug om óp de brug te komen. M hoopte dat het aan deze kant iets rustiger zou zijn. Dat klopt wel maar echt heel rustig is het er ook niet. We lopen terug over de brug en schieten wat plaatjes. Over de brug lopen we rechtdoor richting de andere kant van Manhattan. Eerst maar eens koffie scoren. Dat lukt vrij snel bij Le Pain (zelfde plek als waar we gisteren ontbeten). Na de koffie pakken we de metro naar Madison Square Garden. Van daaruit lopen we richting de Hudson waar we via een trap de Highline opgaan. Leuk gedaan! Al snel bereiken we the Vessel. Helaas is tie wegens werkzaamheden gesloten maar we kunnen wel op de begane grond in het midden staan om te kijken. Dat doen we dan maar. Via de Highline lopen we nog een stukje verder richting Hudson. We waaien bijna uit onze verschoning dus keren om en gaan The Edge in. Er is een uitstekend uitzichtzichtspunt maar we besluiten deze niet op te gaan. We lopen even langs wat winkels. Niets van onze gading. Dan face time-en we nog even met HK. Nu zijn ze er wel. We gaan The Edge weer uit en lopen naar Macy’s. Helaas zijn de ramen nog dicht geplakt ondanks dat het de 17e is. Zullen ze vanavond wel doen. Wij lopen Macy’s in. Ook hier zien we veel maar kopen niets. Het is er wel erg druk en warm. De kerstman is ook nog niet geland. Jammer. Misschien van de week nog eens proberen. We hebben het wel gezien en gaan er weer uit om naar huis te lopen. Bij Pret a Manger stoppen we voor een theetje. Even zitten. Na de thee lopen we weer richting huis. We lopen het hotel voorbij en gaan naar Central Park. Daar hebben ze “I run Central Park” shirts. Dat lijkt ons wel wat dus lopen we naar het bezoekerscentum. De shirts zijn er wel maar we kunnen niet passen. Dat vinden we een beetje tricky dus laten we ze maar hangen. We gaan weer terug richting hotel maar doen nog één stop bij de finer diner. Hier waren we in 2011 ook en we willen kijken of ze nog steeds hotdogs hebben. Het is ondertussen etenstijd dus als blijkt dat ze nog steeds op de menukaart staan lopen we gelijk naar binnen. Het ziet er nog steeds erg herkenbaar uit. We hoeven niet lang naar de menukaart te kijken en bestellen allebe een 15 bitei hotdog. M laat nog even een foto zien van 11 jaar geleden. Dat vindt de serveerster wel leuk. Ze komt nog even wat fotootjes maken en we krijgen nog een toetje van d’r. Da’s toch aardig. Na het eten halen we nog even een cappie bij de Starbucks die we mee naar onze kamer nemen. Zo sluiten we weer een geslaagde dag af. Op het nieuws zien we dat de ramen bij Macy’s inderdaad onthuld zijn. Moeten we toch nog een keer terug

Het weer; beetje bewolkt maar ook zonnig maar vooral een koude wind. 2-8C maar de gevoelstemperatuur ligt wat lager